startdatum
Nov 12, 2019
VECKODAG
Tisdagar kl 18.45
Gruppstorlek
20
klasslängd
105 minuter
antal gånger
5
nivå
Fortsättning
investering
725kr
Första Serien
Yoga Chikitsa PDF
Andra Serien
Nadi Shodana PDF

Kursbeskrivning

För dig som har tidigare erfarenhet av astanga yoga, och vill fördjupa dig och lära dig mer.

Här blir du ledd genom de grundläggande ställningarna ca 40min sedan fortsätter klassen i så kallad mysorestyle. Dvs du yogar själv enligt sekvenserna i ditt eget tempo och så långt som du kan/vill  med stöd och assistans av läraren. Mysoreklassen utgår från att vi alla är olika och att ingen ledd klass kan fullt ut passa ditt unika behov.

Ett andetag i taget byggs din practice upp tillsammans med läraren på ett säkert och effektivt sätt. Du får individuell hjälp genom teknik, ordning och flöde (som ett slags PT Yoga i grupp) och på så sätt bygga din egen personliga practice. Kom med nyfikenhet och viljan att lära!

Ungefär varannan gång är det mysorestyle, enligt ovan, och däremellan ledd klass med fokus på flöde. Vi bygger under terminen upp så att du lär dig hela första serien (yoga chikitsa) och även en bit in i andra serien (nadi shodana).

Och avslutas med en ljuvlig avslappning/savasana så klart!

Klassen ger sprudlande glädje och rus i sinnet, skärpa i tanken och lugn i kroppen :)

Inför ditt besök

Du kan byta om i vårt omklädningsrum, finns även dusch för den som önskar. Du kan hänga i vår soffa, läsa någon yogabok eller bara vara medan du väntar på din klass.

Som fortsättningselev vill vi gärna att du använder din egen yogamatta.

I butiken säljer vi mattor och andra yogatillbehör om du vill ha egna grejer. Vi har också allt ifrån tygpåsar till téer, kokosvatten och choklad samt sköna och snygga yogakläder. Öppettider: Vi låser upp 20-30 minuter före första klassen, kom gärna i god tid så du får varva ner och ge dig själv en lugn stund.

• Under yogaklassen blir det varmt i rummet och man svettas ofta mycket. Det bästa är att duscha före yogan, för allas trevnad. Hinner man inte det kan det vara skönt att ha tvättat sig under armar och fötter.

• Ha rena träningskläder varje gång du tränar. 

• Rengör din yogamatta (om du har egen) regelbundet.

• Håll gärna ner ljudnivån både i och utanför yogasalen och stäng gärna av mobilen.

Slutligen, ett stort varmt välkommen från alla oss på Stark Yoga!

OBS. Anmälan till samtliga kurser är bindande!

Lärare

Camilla Silver
Yogalärare