startdatum
Sep 6, 2018
VECKODAG
Torsdagar 17.00-18.30
Gruppstorlek
20
klasslängd
1,5 timme
antal gånger
10
nivå
För alla
investering
1450kr

Kursbeskrivning

Yinyoga är ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet. Yinyoga passar alla människor och olika typer av kroppar. Vi fokuserar på yin-delarna i kroppen så som skelett, myofascia, bindväv (som är en del av fascian), ligament, inre organ och de så kallade meridianerna. 

Vi börjar passet med en enklare uppvärmning med stående Hathayoga övningar för att väcka kroppen och därefter går över i enkla sittande och liggande ställningar där du stannar i varje ställning under flera minuter och praktiserar samtidigt medveten närvaro – mindfulness. 

De mycket enkla ställningarna utförs alltid liggande eller sittande. Du stannar i varje ställning under flera minuter och praktiserar samtidigt medveten närvaro – mindfulness. I yinyogan är tanken att verkligen helt och hållet släppa allt vad prestation är dvs vi stretchar inte, vi drar inte och vi vill undvika att hålla kroppen i ytterlägen. Vi bara slappnar av och låter kroppen ”prata” och vägleda.

• Yinyoga är särskilt effektiv för stela personer. 

• Den lindrar ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad och snabb livsstil med mycket prestation.

• Yinyogan fyller hela dig med ny energi (kallas qi eller prana) och lugnar ditt sinne.

Inför ditt besök

Du kan byta om i vårt omklädningsrum, finns även dusch för den som önskar. Du kan hänga i vår soffa, läsa någon yogabok eller bara vara medan du väntar på din klass.

Som fortsättningselev vill vi gärna att du använder din egen yogamatta.

I butiken säljer vi mattor och andra yogatillbehör om du vill ha egna grejer. Vi har också allt ifrån tygpåsar till téer, kokosvatten och choklad samt sköna och snygga yogakläder. Öppettider: Vi låser upp 20-30 minuter före första klassen, kom gärna i god tid så du får varva ner och ge dig själv en lugn stund.

• Under yogaklassen blir det varmt i rummet och man svettas ofta mycket. Det bästa är att duscha före yogan, för allas trevnad. Hinner man inte det kan det vara skönt att ha tvättat sig under armar och fötter.

• Ha rena träningskläder varje gång du tränar. 

• Rengör din yogamatta (om du har egen) regelbundet.

• Håll gärna ner ljudnivån både i och utanför yogasalen och stäng gärna av mobilen.

Slutligen, ett stort varmt välkommen från alla oss på Stark Yoga!

OBS. Anmälan till samtliga kurser är bindande!

Lärare

Jennie Carlsson
Meditationslärare