startdatum
Aug 29, 2018
VECKODAG
Onsdagar kl 19.15
Gruppstorlek
20
klasslängd
1,5 timme
antal gånger
12
nivå
Fortsättning
investering
1740kr
Första Serien
Yoga Chikitsa PDF
Andra Serien
Nadi Shodana PDF

Kursbeskrivning

För dig som har tidigare erfarenhet av Ashtanga yoga och vill fördjupa din träning. En grupp där vi alternerar mellan Mysorestyle och ledd klass. För dig som börjat känna trygghet i din andning, och minst kan ordningen på solhälsningarna, de stående positionerna och fram till Janusirsasana A. En kurs för dig som vill utmana dig själv ytterligare.

Du får fortsätta att  lära dig ordningen på positionerna utantill, då varannan gång är så kallad mysorestyle (då du gör positionerna i din egen takt med din egen andning)  

Vi kommer att jobba mer med förståelsen av Vinyasa, som är andningen och positioner i ett synkroniserat flöde. Tillsammans reciterar vi inlednings- och avslutningsmantrat som tillhör ashtangayogans tradition. 

Vid varannat kurstillfälle tränar vi mysorestyle (då du gör positionerna I din egen takt med din egen andning) och varannan ledda klasser samt teknikpass med fokus på

Ashtangayogans olika delar.

Vi fördjupar förståelsen av både andningen, positionerna, Bandhas (kroppslåsen) och Dristi (fokuseringspunkter) och varje kursdeltagare får mer individuell hjälp i form av justeringar i rörelserna för att komma vidare i sin yogautövning i sin egen takt. 

Fokus ligger också vid att lära sig rätt Vinyasa, det vill säga positionerna och andningen synkroniserat och hur man tar sig in och ut ur de olika positionerna.

Inför ditt besök

Du kan byta om i vårt omklädningsrum, finns även dusch för den som önskar. Du kan hänga i vår soffa, läsa någon yogabok eller bara vara medan du väntar på din klass.

Som fortsättningselev vill vi gärna att du använder din egen yogamatta.

I butiken säljer vi mattor och andra yogatillbehör om du vill ha egna grejer. Vi har också allt ifrån tygpåsar till téer, kokosvatten och choklad samt sköna och snygga yogakläder. Öppettider: Vi låser upp 20-30 minuter före första klassen, kom gärna i god tid så du får varva ner och ge dig själv en lugn stund.

• Under yogaklassen blir det varmt i rummet och man svettas ofta mycket. Det bästa är att duscha före yogan, för allas trevnad. Hinner man inte det kan det vara skönt att ha tvättat sig under armar och fötter.

• Ha rena träningskläder varje gång du tränar. 

• Rengör din yogamatta (om du har egen) regelbundet.

• Håll gärna ner ljudnivån både i och utanför yogasalen och stäng gärna av mobilen.

Slutligen, ett stort varmt välkommen från alla oss på Stark Yoga!

OBS. Anmälan till samtliga kurser är bindande!

Lärare

Camilla Silver
Yogalärare