startdatum
Aug 26, 2018
VECKODAG
Söndagar 19.00
Gruppstorlek
20
klasslängd
1,75 timme
antal gånger
12
nivå
Fortsättning
investering
1740kr
Första Serien
Yoga Chikitsa PDF
Andra Serien
Nadi Shodana PDF

Kursbeskrivning

För dig som har tidigare erfarenhet av Ashtanga yoga och vill fördjupa din träning. Du gör dina asanas i egen takt och läraren justerar individuellt såväl fysiskt och muntligt. Låt din andning föra dig djupare inåt och vidare på yogans väg.

Namnet kommer från Mysore, den stad i södra Indien där Ashtanga Vinyasa Yogans grundare, Sri K Pattabhi Jois, levde och verkade fram till sin bortgång i maj 2009. Att träna Mysorestyle är också dit man strävar i sitt yogautövande i Ashtanga Vinyasa Yoga. 

Den här kursen är för dig som minst kan ordningen på Solhälsningarna, de stående positionerna och de första sittande. Vid kurstillfällena tränar vi mysorestyle (då du gör positionerna I din egen takt med din egen andning) och varje kursdeltagare får mer individuell hjälp i form av justeringar i rörelserna för att komma vidare i sin yogautövning i sin egen takt. Du gör din individuella sekvens rörelser och får energi från din grupp!

Tillsammans reciterar vi inlednings- och avslutningsmantrat som tillhör ashtangayogans tradition. 

Inför ditt besök

Du kan byta om i vårt omklädningsrum, finns även dusch för den som önskar. Du kan hänga i vår soffa, läsa någon yogabok eller bara vara medan du väntar på din klass.

Som fortsättningselev vill vi gärna att du använder din egen yogamatta.

I butiken säljer vi mattor och andra yogatillbehör om du vill ha egna grejer. Vi har också allt ifrån tygpåsar till téer, kokosvatten och choklad samt sköna och snygga yogakläder. Öppettider: Vi låser upp 20-30 minuter före första klassen, kom gärna i god tid så du får varva ner och ge dig själv en lugn stund.

• Under yogaklassen blir det varmt i rummet och man svettas ofta mycket. Det bästa är att duscha före yogan, för allas trevnad. Hinner man inte det kan det vara skönt att ha tvättat sig under armar och fötter.

• Ha rena träningskläder varje gång du tränar. 

• Rengör din yogamatta (om du har egen) regelbundet.

• Håll gärna ner ljudnivån både i och utanför yogasalen och stäng gärna av mobilen.

Slutligen, ett stort varmt välkommen från alla oss på Stark Yoga!

OBS. Anmälan till samtliga kurser är bindande!

Lärare

Johan Lundback
Yogalärare & Ayurvedisk rådgivare